Turkiet (Alanya) 2-9 juli 2015 (1/3)

2-9 juli 2015 åkte jag på sistaminuten resa till Turkiet med mina föräldrar. Vi åkte ospecificerat och hade inte en aning om vart vi skulle bo. Men efter en tidig morgon (eller rättare sagt ingen sömn alls) så var vi på Kastrup strax efter klockan 5 på morgonen för att checka in. Det vart lite knas i incheckningen då jag råkat skriva enbart mitt och mammas första namn men det löste sig snabbt.

Flygturen gick ganska fort, sov hela resan ner. Sen så fick vi vänta i en evighet med att få väskorna men tillslut kom de. Sedan gick vi ut i den olidliga värmen, hehe, för att ta oss till bussen och få reda på vart vi skulle bo.Vi fick ett fint 4-stjärnigt hotell de första nätterna.

Utsikten var ganska fantastisk med havet på ena hållet och bergen på andra hållet och en balkong. Samt AC!

Första eftermiddagen hamnade vi på en restaurang nära hotellet. Där jag höll på att bli galen på servitören (en av de många personer jag blev väldigt irriterad på). Resten av kvällarna tvingade jag föräldrarna att gå ner till hamnen för att käka. Trevligare personal där.

Dagarna spenderade vi vid poolen! Varmt var det och givetvis så brände jag mig första dagen. Så resten av tiden spenderade jag i skuggan. Lyssnade på massor av mord-podcast och läste sagan om ringen böckerna (efter flera års försök!).

Jag fick äntligen chans att använda mina nya sandaler som jag beställde i maj eller något sådant. Och de var mycket bekvämare än jag någonsin kunnat ana!

Fick även ett ryck och köpte ett par till sandaler innan resan, min favorit modell som jag vet att jag inte får skoskav av! Samt så har jag av någon anledning snöat in på färgen blå på den senaste tiden.

lör, 11 juli 2015, 21:01 | 2015 Alanya (Turkiet)