London 13 november 2014

Efter att ha jobbat en hel dag så tog jag cykeln hem och bytte om. För att vänta in att mamma satt på bussen in till stan. Sedan tog jag en promenad till tåget. Medan jag gick in för att ladda busskortet så växlade mamma in lite pengar. När vi var klara gick vi direkt ner för att ta tåget över till Kastrup. Checkade in och sedan kom vi in och gick ett varv. Innan vi käkade lite middag och sedan var det i princip dags att gå till gaten. Flyget gick i tid och vi var över för snabbt.

Sedan kom det jag hade oroat mig lite över. Att vi skulle ta oss från Gatwick till London och hotellet. Men det hade jag inte behövt oroa mig för. Då allting var fint skyltat och jag hade halvt om halvt bestämt mig innan om att köpa biljetter till direkttåget till Victoria och det var det vi gjorde. Var lite oroligt nere vid tåget för det flera gånger stod om att tåget var inställt men tillslut kom ett tåg som tog oss in till Victoria. Jag hade missat att spara vilken station vårt hotell låg vid. Men tack och lov för smartphones (sparade mail)!

Och väl på Victoria så gick jag rätt på biljettkassan för att köpa Oyster-card. Sedan frågade jag flera personer på vägen för att komma rätt och jag får faktiskt säga att London-borna är ett extra trevligt och hjälpsamt folk.

Hade lite problem att hitta till hotellet från stationen (fick för mig att gå ett annat håll) men jag gjorde som innan frågade trevliga människor och det underlättade för vi kom fram snabbt och enkelt då! Fint hotellrum.