London 16 november 2014

Efter att ha nojat de två tidigare dagarna om att bara åka på handbagage (10 kg). Men min mamma är lite klok ibland och hade med min bagagevåg. Så jag behövde inte oroa mig allt för mycket. Då jag hade två kilo att spela på. Men i princip ingen plats i resväskan!

Jag hade sen innan resan fått för mig att jag borde kollat på skor. Men ändå tog det mig till sista dagen innan jag kollade upp vart en Dr Martens affär låg. Det visade sig att det låg en ganska nära vårt hotell så efter att mamma tvingat mig att äta frukostbuffé så tog vi våra väskor och promenerade iväg. Efter att jag gått fel typ tre gånger kom vi tillslut in på rätt gata.

Dock var vi lite tidigt ute. Men vi råkade gå förbi en loppmarknad på vägen först tänkte jag bara gå förbi den. Men när mamma såg den så ville hon gå in så vi gjorde det. Och det var roligt, en salig blandning av second hand och nya grejor. Det var på väg ut som jag i ögonvrån såg Londons bästa köp: En Queen vinyl; Hot Space. Precis det omslaget jag letat efter. Snart har jag min vinyl-vägg!

Sedan gick vi in på Dr Martens butiken men där hade jag ingen vidare lycka då just den modellen jag var ute efter var slutsålda. Sedan ville jag in en tur till Primark för jag hade råkat köpa ett par pyjamasbyxor i felstorlek och gett till mamma men ville verkligen ha ett par själv.

Sedan tog vi tunnelbanan ner till Victoria för att ta Expresståget till Gatwick. Likaså denna gång gick det otroligt smidigt. Vi var därute i god tid. Jag köpte mina favorit Oreo-kakor som jag inte längre finner i butik hemma. Sedan gick vi och käkade middag och tog en öl/cider-öl för moster som tyvärr inte kunde följa med på denna resa!

Sedan gick vi en sväng på flygplatsen och jag höll på att köpa en sjal/halsduk men lät bli. Sedan var det dags att gå till gaten. Där gick det först väldigt bra, men sedan blev det försening på försening. Men efter cirka en timme kom vi iväg. Sedan gick flygresan smidig. Värre var att jag behövde gå på toaletten men orkade inte gå på flyget så attackerade första bästa toalett på marken. Sedan hade jag lite problem med att hitta en automat som sålde tåg biljetter sedan fick vi vänta resans längsta kvart på tåget. Sedan åkte jag tåget till Triangeln för att promenera hem.